Je wordt in deze tijd overladen met grandioze tips, blogs
over goede voornemens, manieren om het dit jaar ECHT voor elkaar te boksen. En
hoewel je als ondernemer ook maar een mens bent (met misschien wel zijn
persoonlijke goede voornemens uit de landelijke top 3; afvallen, stoppen met
roken en meer sporten).. het kan ook geen kwaad om eens de goede voornemens van
jou als ondernemer onder de loep te nemen. En daar helpen we je graag bij met
een beetje inspiratie.
Dus; wat doe jij dit jaar anders en/of beter dan afgelopen
jaar?
1.
Maak het jezelf
gemakkelijker
Hiermee zeggen we niet “leun maar achterover en doe het
lekker rustig aan”. We weten als geen ander dat ondernemers hard moeten werken
(en daar ook geen moeite mee hebben).
Wat we wel heel vervelend vinden, is als onnodige zaken veel
tijd kosten, of zaken onnodig veel tijd kosten.
Dat is dus een mooie om mee te beginnen; waar zitten mijn
efficiencykansen?
Neem je organisatie eens onder de loep en check waar je
tijdvreters zitten. Kan het simpeler, sneller of minder omslachtig?
Dit kan in allerlei facetten zijn, van je automatisering tot
de inrichting van je archiefkast, van de organisatie van je werkomgeving tot
(natuurlijk) je bedrijfswageninrichting.
Natuurlijk is onze visie enigszins gekleurd, maar onderschat
de impact van je bedrijfsauto en bijbehorende inrichting niet op de manier
waarop jij je werk kunt doen:
·
Kun je snel datgene vinden wat je moet hebben?
·
Heb je voldoende ruimte om je werk goed en snel
te kunnen doen?
·
Kun je op ieder moment je veiligheid garanderen?
·
Heb je datgene bij de hand wat je moet hebben?
Als je denkt dat je
mogelijk nog wel wat te winnen hebt in je bedrijfsauto.. we denken graag met je
mee!
2.
Werk met kwaliteit – in
alles
Natuurlijk zijn er altijd redenen om een mindere kwaliteit
te overwegen. Prijs is daar een belangrijke van. We doen zaken graag
prijsbewust (en dus ook liefst goedkoper), maar hebben tegelijkertijd wel een
wensen- of zelfs eisenpakket. Zeker als ondernemer die zelf kwaliteit hoog in
het vaandel heeft staan, en zelf kwaliteit wil leveren, verwacht dat ook van
anderen. Of dat nu gaat om partners of leveranciers.
Het werken met kwaliteitspartners en kwaliteitsproducten en
-materialen heeft dan ook zo zijn voordelen. Niet alleen voor datgene dat je
zelf levert, maar ook voor de uitstraling die je als bedrijf meegeeft. Goedkoop
is vaak duurkoop en dat merk je (vaak) pas op langere termijn. En, niet
onbelangrijk, de keuze voor kwaliteit kan op termijn juist goedkoper uitpakken
door levensduur, lagere onderhoudskosten en bijvoorbeeld tijdwinst.
Als we dit weer vertalen naar onze eigen business,
bedrijfswageninrichting, zien we wekelijks klanten die geen seconde spijt
hebben van hun keuze voor kwaliteit. Prettiger werken, meer en beter
ruimtegebruik en oog voor veiligheid.
3.
Neem jezelf serieus
Zonder in de psychologische hoek te duiken of op de stoel
van de verkooptrainer te gaan zitten, is dit toch een mooie laatste tip voor
het nieuwe jaar.
Neem jezelf serieus! Niet te serieus. Wel serieus.
Wanneer je als ondernemer kan laten zien dat je staat voor
wat je kunt en vindt en jouw klanten en partners dat terugzien in wat je
dagelijks oplevert, heeft dat vaak vergaande (positieve) effecten.
Mensen werken graag met mensen die kunnen waarmaken wat ze
beloven. Mensen die gaan voor kwaliteit en dat op een transparante manier
kunnen laten zien.
Bij Bott werken we graag met ondernemers. En we helpen je
dan ook graag een klein beetje bij je bedrijf EN natuurlijk jouw goede
voornemens voor 2019.
Dus vertel ons; waar kunnen wij je in
2019 bij helpen?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten