Wie heeft het tegenwoordig nog nooit gedaan, een product
online aanschaffen? Bijna iedereen toch wel? We zijn er met zijn allen helemaal
aan gewend dat alles wat je nodig hebt online te bestellen is. Maar dit proces
loopt niet altijd even soepel als we hopen. Problemen met het vinden van het
juiste product, lange levertijden, enzovoorts. In deze blog wordt dan ook
aandacht besteed aan enkele facetten van het proces tot een online aankoop.
Voordat we tot een (online) aankoop komen moet er een
behoefte zijn aan een product dat een oplossing biedt voor een vraag die je als
consument hebt. De eerste, een zeer logische, stap is dat er informatie
ingewonnen gaat worden.
In het online proces dient de website waarop de
consument terecht komt zeer duidelijk te zijn en de juiste informatie te
verstrekken. Afhankelijk van het soort product zijn er een aantal algemene
richtlijnen waaraan de informatievoorziening aan moet voldoen:
-
Duidelijke afbeeldingen
-
Een korte en uitgebreide productomschrijving
-
Wanneer mogelijk reviews
-
Heldere communicatie over de prijzen
Naast het verstrekken van duidelijke en heldere informatie
over het product en de toepassing ervan is het ook prettig als er diverse
mogelijkheden zijn dat de klant contact op kan nemen met de verkopende partij.
Dit voor bijkomend advies of als de klant nog vragen heeft. Tegenwoordig kan
dit op verschillende manieren ingevuld worden door gebruik te maken van
verschillende technologieën:
-
Email
-
Contactformulier
-
Telefonisch contact
-
Chatfunctie
-
Social Media kanalen
Uit onderzoek is gebleken dat consumenten het meest genegen
zijn om de aankoop te doen bij het bedrijf dat de meest duidelijke informatie
verstrekt en een daarbij behorende marktconforme prijs vraagt.
Bij Bott is het verstrekken van de informatie zeer helder.
Zo kan de potentiële klant diverse zoekcriteria ingeven of in het algemeen
zoeken op de inrichting specifiek voor zijn model bedrijfswagen.
Omdat een complete bedrijfs- of bedrijfswageninrichting persoonlijk advies nodig heeft is in het geval van Bott het verschaffen van duidelijk informatie op de website van zeer groot belang. Zo kan de klant op voorhand zich goed inlezen en zijn wensen en verwachtingen goed ter tafel brengen tijdens een persoonlijk adviesgesprek.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten