dinsdag 1 januari 2019

Goede voornemens als Ondernemer? Ga dit jaar echt voor het beste.


Je wordt in deze tijd overladen met grandioze tips, blogs over goede voornemens, manieren om het dit jaar ECHT voor elkaar te boksen. En hoewel je als ondernemer ook maar een mens bent (met misschien wel zijn persoonlijke goede voornemens uit de landelijke top 3; afvallen, stoppen met roken en meer sporten).. het kan ook geen kwaad om eens de goede voornemens van jou als ondernemer onder de loep te nemen. En daar helpen we je graag bij met een beetje inspiratie.

Dus; wat doe jij dit jaar anders en/of beter dan afgelopen jaar?


1.    Maak het jezelf gemakkelijker
Hiermee zeggen we niet “leun maar achterover en doe het lekker rustig aan”. We weten als geen ander dat ondernemers hard moeten werken (en daar ook geen moeite mee hebben).
Wat we wel heel vervelend vinden, is als onnodige zaken veel tijd kosten, of zaken onnodig veel tijd kosten.

Dat is dus een mooie om mee te beginnen; waar zitten mijn efficiencykansen?
Neem je organisatie eens onder de loep en check waar je tijdvreters zitten. Kan het simpeler, sneller of minder omslachtig?

Dit kan in allerlei facetten zijn, van je automatisering tot de inrichting van je archiefkast, van de organisatie van je werkomgeving tot (natuurlijk) je bedrijfswageninrichting.

Natuurlijk is onze visie enigszins gekleurd, maar onderschat de impact van je bedrijfsauto en bijbehorende inrichting niet op de manier waarop jij je werk kunt doen:
·         Kun je snel datgene vinden wat je moet hebben?
·         Heb je voldoende ruimte om je werk goed en snel te kunnen doen?
·         Kun je op ieder moment je veiligheid garanderen?
·         Heb je datgene bij de hand wat je moet hebben?
·         Kun je aan op de kwaliteit die jij verwacht en zelf wilt leveren?




Als je denkt dat je mogelijk nog wel wat te winnen hebt in je bedrijfsauto.. we denken graag met je mee!



2.     Werk met kwaliteit – in alles

Natuurlijk zijn er altijd redenen om een mindere kwaliteit te overwegen. Prijs is daar een belangrijke van. We doen zaken graag prijsbewust (en dus ook liefst goedkoper), maar hebben tegelijkertijd wel een wensen- of zelfs eisenpakket. Zeker als ondernemer die zelf kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan, en zelf kwaliteit wil leveren, verwacht dat ook van anderen. Of dat nu gaat om partners of leveranciers.

Het werken met kwaliteitspartners en kwaliteitsproducten en -materialen heeft dan ook zo zijn voordelen. Niet alleen voor datgene dat je zelf levert, maar ook voor de uitstraling die je als bedrijf meegeeft. Goedkoop is vaak duurkoop en dat merk je (vaak) pas op langere termijn. En, niet onbelangrijk, de keuze voor kwaliteit kan op termijn juist goedkoper uitpakken door levensduur, lagere onderhoudskosten en bijvoorbeeld tijdwinst.

Als we dit weer vertalen naar onze eigen business, bedrijfswageninrichting, zien we wekelijks klanten die geen seconde spijt hebben van hun keuze voor kwaliteit. Prettiger werken, meer en beter ruimtegebruik en oog voor veiligheid.


3.     Neem jezelf serieus

Zonder in de psychologische hoek te duiken of op de stoel van de verkooptrainer te gaan zitten, is dit toch een mooie laatste tip voor het nieuwe jaar.
Neem jezelf serieus! Niet te serieus. Wel serieus.

Wanneer je als ondernemer kan laten zien dat je staat voor wat je kunt en vindt en jouw klanten en partners dat terugzien in wat je dagelijks oplevert, heeft dat vaak vergaande (positieve) effecten.
Mensen werken graag met mensen die kunnen waarmaken wat ze beloven. Mensen die gaan voor kwaliteit en dat op een transparante manier kunnen laten zien.

Bij Bott werken we graag met ondernemers. En we helpen je dan ook graag een klein beetje bij je bedrijf EN natuurlijk jouw goede voornemens voor 2019.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten